–En god begynnelse
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Nyheter
Publiseringsdato: 11. september, 2002
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Bellona importerte Norges første elbil i 1989. I 2002 kjøpte vi Nordens første hydrogenbil. Enda gjenstår det å bygge fyllestasjon for hydrogen og få skilter på bilen. Vi kommer tilbake med mer informasjon når bilen er på veien.
Bellona benyttet tiden godt til å spre informasjon om hydrogen som drivstoff. Flere tusen fikk et lite innblikk i det nye drivstoffet. Spørsmål om hvordan en brenselcelle virker og om sikkerhet, var de vanligste spørsmålene.
Med oss på standen var høyskolen i Buskerud som viste sin radiobil med brenselceller. Denne er tidligere vist på vitenskapsprogrammet Newton. Etter spørsmålene å dømme er det hverken noe i veien med norske barn og ungdoms hukommelse eller teknologiforståelse.
Think
NAF
Biltema med elbiler for de yngste
Biltema hadde laget en bilbane for den oppvoksende slakt. Med elbiler selvfølgelig. En populær stand blant de yngste.
Drag race
0 til 100 km/t på 7 meter! Hva har dette med miljøvern å gjøre? Følg med på Bellona Web.
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Bellona-stifter Frederic Hauge jubler over at Morrow Batteries får 1,5 milliarder kroner i statlige lån, slik de har bedt om. – Jeg er lettet og stol...
«En seier som kan koste oss dyrt», skriver Dagsavisens kommentator 5. desember, og antyder at SVs gjennomslag for å stoppe konsesjonsrunden på havbun...
«På bare ett år har det svenske batterieventyret gått fra drøm til mareritt», skriver Aftenposten 28. november. Men globalt vokser batterimarkedet i ...