Sjøsprøyt fra Offshore Norge
I føljetongen «oljebransjens hybris» kommer historien om havgruver høyt på listen.I DN 26. november pekte Bellona på risikoen for at havgru...
Nyheter
Publiseringsdato: 11. september, 2002
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Bellona importerte Norges første elbil i 1989. I 2002 kjøpte vi Nordens første hydrogenbil. Enda gjenstår det å bygge fyllestasjon for hydrogen og få skilter på bilen. Vi kommer tilbake med mer informasjon når bilen er på veien.
Bellona benyttet tiden godt til å spre informasjon om hydrogen som drivstoff. Flere tusen fikk et lite innblikk i det nye drivstoffet. Spørsmål om hvordan en brenselcelle virker og om sikkerhet, var de vanligste spørsmålene.
Med oss på standen var høyskolen i Buskerud som viste sin radiobil med brenselceller. Denne er tidligere vist på vitenskapsprogrammet Newton. Etter spørsmålene å dømme er det hverken noe i veien med norske barn og ungdoms hukommelse eller teknologiforståelse.
Think
NAF
Biltema hadde laget en bilbane for den oppvoksende slakt. Med elbiler selvfølgelig. En populær stand blant de yngste.
0 til 100 km/t på 7 meter! Hva har dette med miljøvern å gjøre? Følg med på Bellona Web.
I føljetongen «oljebransjens hybris» kommer historien om havgruver høyt på listen.I DN 26. november pekte Bellona på risikoen for at havgru...
– Biomasse må behandles som den knappe naturressursen den er. Uten tydelig styring risikerer vi å undergrave både klima- og naturmål, sier seniorrådg...
– Oljebransjen har historisk produsert sin egen strøm, og det kan den fint fortsette med. Men utslippene må kuttes, og Melkøya-løsningen må styrkes b...
I går overleverte styringsgruppen for samfunnsoppdraget for bærekraftig fôr 20 tiltak som fiskeriminister Marianne Sivertsen Næss og landbruksministe...