
Trainee-program i Brussel
– Dette er det mest spennende og innholdsrike semesteret gjennom hele bachelor løpet mitt. Det har absolutt gitt mersmak og er en bekreftelse på at j...
Nyheter
Publiseringsdato: 8. mai, 2003
Skrevet av: Hanne Bakke
Nyheter
Amerikanerne elsker sine store Sport Utility Vehicles (SUV), -dess større dess bedre. Disse bilene har lenge vært verstingene på utslipp fra personbiler, men fra sensommeren 2004 kan man kjøre miljøvennlig SUV. Da kommer Ford Escape Hybrid, som den første i sitt slag. Bilen ble lansert på 2003 New York International Automobile Show nylig, og skal produseres i ca 20 000 eksemplarer årlig. Bilen blir 4-sylindret og er av utseende helt lik den bensintørste modellen som produseres i dag. Escape Hybrid vil bli drevet av batteri opp til 40 prosent av tiden og har derfor et mye lavere bensinforbruk enn dagens modell. Ford sier bilen er beregnet på kjøpere som tenker miljøvennlig og som vil ha mer frihet enn en vanlig bil tilbyr. De tror at ved å tilby en hybrid SUV øker man appellen til miljøvennlig kjøring og gir forbrukeren større valgfrihet, noe som på sikt kan gi hele hybridbilmarkedet et løft. Ford benyttet også anledningen til å lansere den neste modellen som kommer i hybrid versjon, nemlig Ford Futura sedan. President i Ford, Steve Lyons, har tidligere sagt at hybridbiler vil bli overgangsteknologien fra forbrenningsmotorer til brenselscelle-motorer. Prisen på den nye Ford Escape Hybrid er ikke kjent.
– Dette er det mest spennende og innholdsrike semesteret gjennom hele bachelor løpet mitt. Det har absolutt gitt mersmak og er en bekreftelse på at j...
Dette innlegget av Martin Sveinssønn Melvær, teamleder i Miljøstiftelsen Bellona og representant i EU-ekspertgruppen tilknyttet EIP Raw Materials, bl...
– Økt mattrygghet vil kreve at vi gjennomfører den største omstillingen av matsystemet i moderne tid, sa Joakim Hauge, Bellonas internasjonale leder ...
Bellona publiserte nylig en rapport om «Klimamyter i sosiale medier» som avdekker at det er mellom 37-48% klimamyter og feilinformasjon i Motvind Nor...