
Bellonas program på Arendalsuka 2025
I 2022 fikk hun jobben som leder av Biden-administrasjonens Disinformation Governance Board. Kort tid etter trakk hun seg fra stillingen etter at hun...
Nyheter
Publiseringsdato: 15. februar, 2001
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Sprinteren vil leveres i løpet av 2001 til et pakkedistrubisjonsfirma i Hamburg i følge Bilrevyen. Der skal bilen gå i vanlig daglig drift. Testperioden på to år, vil brukes som dokumentasjon på at brenselcellebilene er egnet til dette bruket.
Daimler Chrysler har i tillegg til Sprinteren, utviklet prototyper av A-klasse Mercedes og en fullvoksen buss drevet med brenselceller. Bussen vil være i salg fra år 2002 og bilene fra 2004. StorOslo lokaltrafikk forsøker å få tak i tre av bussene fra den første produksjonsserien.
At brenselceller er noe bilfabrikkene satser på, viser det faktum at Daimler Chrysler vil satse ytterligere 8 milliarder kroner frem til 2004.
Den nyutviklede Sprinteren har 75 Hk motor og en toppfart på 120 km/t, men dette kan lett økes med flere celler og større motor. Rekkevidden på 150 km er godt nok for denne type bruk, men kan utvides ved bruk av flere tanker eller ved å bruke flytende hydrogen. Lasteplassen er som i en ordinær sprinter.
I 2022 fikk hun jobben som leder av Biden-administrasjonens Disinformation Governance Board. Kort tid etter trakk hun seg fra stillingen etter at hun...
Russiske myndigheter har dømt den mangeårige Bellona-medarbeideren Yury Sergeev for brudd på landets omfattende lov om «uønskede organisasjoner». Det...
– Over halvparten av verdens tareskoger har forsvunnet, likevel får denne økologiske krisen lite oppmerksomhet. Det investeres knapt politisk kapital...
Opphugging av skip på strender i Asia har gjort enorme skader både på mennesker og miljø. Hong Kong-konvensjonen, som trådte i kraft i juni, skal sik...