–En god begynnelse
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Nyheter
Publiseringsdato: 26. april, 2001
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
De fem landene skal teste ut bussene i sine mest forurensede byer. Trolig vil bussene bli å se i Sao Paulo, Mexico City, Cairo, New Delhi og Shanghai. Kostnaden for prosjektet vil dekkes av FN organet Global Environmental Facility og landene selv. De fem utviklingslandene legger tilsammen over en halv milliard kroner i potten.
I Europa er et tilsvarende prosjekt i gang. Her vil 30 busser fra DaimlerChrysler fordeles på ti europeiske byer. Bussene kommer på veien 2002-2003. Oslo kom nesten med i dette prosjektet.
Men selv om ikke Oslo kom med i denne omgang, satser man på skaffe busser fra andre leverandører. Stor Oslo Lokaltrafikk håper på å ha 125 forurensingsfri busser i år 2010. Notodden har også konkrete planer om hydrogenbusser.
Ellers i verden finnes hydrogenbusser som går enkeltvis i en håndfull byer.
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Bellona-stifter Frederic Hauge jubler over at Morrow Batteries får 1,5 milliarder kroner i statlige lån, slik de har bedt om. – Jeg er lettet og stol...
«En seier som kan koste oss dyrt», skriver Dagsavisens kommentator 5. desember, og antyder at SVs gjennomslag for å stoppe konsesjonsrunden på havbun...
«På bare ett år har det svenske batterieventyret gått fra drøm til mareritt», skriver Aftenposten 28. november. Men globalt vokser batterimarkedet i ...