
Bellona bekymret for atomsikkerheten
Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet politianmelder Institutt for Energiteknikk (IFE) i Halden for de samme forholdene som Bellona anmeldte I...
Nyheter
Publiseringsdato: 8. april, 2003
Skrevet av: Glenn Hansen
Nyheter
– Det ville blitt et gjennombrudd hvis vi lyktes med å få så mange biler på veien i 2010, sier Thomas Weber, sjef for DaimlerChryslers forskning og utviklings avdeling, til FuelCell Today. Selskapet kommer til å investere en milliard euro, i underkant av åtte milliarder norske kroner i brenselcelle-teknologi.
En halv million eksosfrie brenselscelle-biler vil si rundt en prosent av alle nye biler som blir registrert hvert år. Weber mener et større samarbeid mellom bilprodusentene er nødvendig. Han etterlyser også forbedringer i vanlige forbrenningsmotorer for å redusere bruken av brennstoff og dermed også utslipp av CO2.
Ifølge Weber har DaimlerChrystler med seks milliarder årlig, det høyeste FoU budsjettet av alle tyske bilprodusenter.
Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet politianmelder Institutt for Energiteknikk (IFE) i Halden for de samme forholdene som Bellona anmeldte I...
Asbjørn Torvanger og Øystein Sjølie skriver at vi må være nøye med å vurdere kostnaden for klimatiltak i en kronikk i Aftenposten 2. oktober. Samtidi...
Russland markedsfører den nordlige sjørute som et billig og grønt alternativ til Suez-kanalen. En ny Bellona-rapport viser at skipsruten snarere er e...
EU-landenes miljøministre ble mandag enige om et mulig utslippskutt på mellom 66 og 72,5 prosent innen 2035. Den lave nedre grensen vekker sterk krit...