Er det bedre å «bruke opp» fossilbilen enn å kjøpe ny elbil?
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Nyheter
Publiseringsdato: 11. november, 2004
Skrevet av: Isak Oksvold
Nyheter
Stasjonen skal i første omgang forsyne 6 brenselcelle biler fra General Motors. Ved stasjonen kan man fylle både komprimert og flytende hydrogen.
Jeremy Bentham, direktør i Shell Hydrogen sier i en pressemelding at måletsningen for Shell er å bli ledende i en industri som vil forsyne hydrogen som drivstoff til en ny generasjon av attraktive biler, på linje med forbedrede tradisjonelle drivstoff.
Åpningen av fyllestasjonen representerer første steg mot større prosjekter. For å imøtekomme kundenes behov ønsker Shell å satse videre på storskala demonstrasjonsprosjekter. I følge Shells bør disse prosjektene være:
Hydrogenstasjonen er et viktig ledd i et samarbeid mellom Shell og General Motors for å utvikle kommersielle hydrogenkjøretøy. GM har tidligere annonsert at de har som målsetning å tilby et konkurransedyktig hydrogen-brenselkjøretøy innen 2010.
Selskapene har samarbeidet med US Department of Energy sitt prosjekt kalt Infrastructure Demonstration and Validation Project.
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Gruvedrift på havbunnen er redningen fra kinesisk verdensmonopol, sa statsministeren på One Ocean Week. I beste fall har han blitt lurt av selskaper ...
Høyre, Venstre og Krf har fremmet et representantforslag til Stortinget om mer landbasert mineralutvinning og sirkulærøkonomi. Bellona er positive ti...
Enova deler for første gang ut penger til bruk av fanget CO2, noe Bellona mener er helt feil prioritering. Lagring av CO2 er det absolutt viktigst...