![](https://network.bellona.org/content/uploads/sites/2/2024/07/ea916b65-f047-4eda-a736-540424864f06.jpg)
Vårt program på Arendalsuka
Bellona bidrar på 50 arrangementer under Arendalsuka som går av stabelen 12. til 16. august. Temaene strekker seg fra atomkraft, karbonfangst og -lag...
Nyheter
Publiseringsdato: 10. mai, 2004
Skrevet av: Hanne Bakke
Nyheter
Hydrogeninfrastruktur:
Det er FuelCell Today som har gjort opp status for verdas hydrogenfyllestasjonar, og det viser seg at i fjor vart det bygd heile 22 nye stasjonar.
– Ein auke på 33% i løpet av eit år er svært gledeleg, seier hydrogenansvarleg i Bellona, Isak Oksvold. Her i Norge har vi førebels berre ein, AGA sin på Furuset, men vi håpar sjølvsagt å sjå fleire rundt i landet slik at vi får bygd ut ein skikkeleg hydrogeninfrastruktur, seier han.
I følgje FuelCell Today sin rapport er det i California ein ser den største auken i hydrogeninfrastruktur. Der har både styresmaktene og ulike organisasjonar sett opp tempoet på hydrogenarbeidet sitt. Dette både på infrastruktur sida, og når det gjeld testing av nye brenselcelle køyretøy. Blomstringa av nullutsleppsteknologi i California kan i ein viss grad tillegjast guvernør Schwarzenegger som har som mål å gjera staten leiande på området. Innan utgangen av dette tiåret har guvernøren som mål at hydrogendrevne brenselcellebilar skal være på marknaden, noko han vil oppnå ved å bygge 200 hydrogenfyllestasjonar rundt om i California. Også den amerikanske presidenten er ivrig hydrogenforkjempar, og George W. Bush har gått inn for å auke dei føderale bevilgningane til utvikling av brenselcellebilar og fyllestasjonar med 43%.
EU har, i motsetning til USA, ratifisert Kyoto-protokollen og som ein del av forpliktingane i denne skal utsleppa av klimagassar kuttast. Eit av tiltaka for å oppnå dette har vore å innføre DaimlerChrysler brenselcellebussar i 10 byar rundt i Europa. Trass i dette ligg likevel Europa eit godt stykke etter både USA og Japan i hydrogensatsingane.
FuelCell Today sin rapport viser også at det til ein viss grad eksisterer ein Catch 22-situasjon der køyretøyprodusentane ventar med den heilt store satsinga til ein infrastruktur er på plass, samstundes som energi og hydrogenleverandørane treng kjøparar og køyretøy for å satse på utbygging av infrastruktur.
Trass i dette er det mykje optimisme å spore og fleire energiselskap og bilprodusentar satsar no stort for å utvikle småskala fyllestasjonar som er dimensjonert for å fylle eit par bilar i døgnet.
Bellona bidrar på 50 arrangementer under Arendalsuka som går av stabelen 12. til 16. august. Temaene strekker seg fra atomkraft, karbonfangst og -lag...
Tang og tare har en lang historie som gjødsel i Norge. Bønder og småbrukere langs kysten pleide å hente store mengder tang i fjæra. Nå vil Mattilsyne...
Bellonas atomeksperter frykter at Russland vurderer å restarte en av atomreaktorene ved atomkraftverket Zaporizhzhia. Det vil føre til en eskalering ...
Kræsjkkurs om atomkraft. Rammeverk for CCS i Norge. Grønn gruvedrift. Virkemidler som virker for grønn industri. Rapport om bærekraftige batterier. I...