Havbunnsmineraler øker risiko, ikke sikkerhet
Amund Vik argumenterer i Altinget den 28. oktober for at Norge bør åpne for gruvedrift på havbunnen for å redusere avhengigheten av Kina. Det er en f...
Nyheter
Publiseringsdato: 14. mai, 2003
Nyheter
PRESSEMELDING 13. 05. 2003
Hanisch uttrykte under et pressemøte i dag at hydrogen ikke er aktuelt i norsk transport på 20 år. Med denne uttalelsen viser Hanisch at Enova har langt lavere ambisjoner enn EU.
EU-kommisjonens plan er at 5% av drivstoffet til veitrafikken skal komme fra hydrogen i 2020. Det vil si en andel hydrogendrevne biler på 10-20%, noe som bidrar til å fremme nødvendig teknologiutvikling og markedsstimulans.
Med slike holdninger i Enova – vårt nasjonale organ som skal fremme alternativ energi – vil Norge bli hengende etter i utviklingen mot en renere energikjede, samt risikere å gå glipp av verdiskapningen som ligger i introduksjon av nye energibærere.
— Ted Hanisch er ikke den vi har mest respekt for. En viktig jobb nå blir å få fjernet han eller få lagt ned Enova, sier Bellona-leder Frederic Hauge
Les også hva Ted Hanisch har sagt til Stavanger Aftenblad om at Hydrogen vil ikke spille noen rolle i transportsektoren før om minst 20 år.
Amund Vik argumenterer i Altinget den 28. oktober for at Norge bør åpne for gruvedrift på havbunnen for å redusere avhengigheten av Kina. Det er en f...
I går var Bellonas marinbiolog Jessica Hough på NRK Dagsnytt 18 og diskuterte regjeringens statsbudsjettforslag på 18 millioner til nitrogrenrensing ...
– Det hjelper lite å restaurere i en overgjødslet fjord, sier Bellonas marinbiolog Jessica Anne Hough om regjeringens bevilgninger til Oslofjorden i ...
Statsbudsjettet som ble lagt frem i dag, blir omtalt som “ansvarlig” av finansminister Jens Stoltenberg. Fagsjef Christian Eriksen mener det er en fe...