–En god begynnelse
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Nyheter
Publiseringsdato: 14. mai, 2003
Nyheter
PRESSEMELDING 13. 05. 2003
Hanisch uttrykte under et pressemøte i dag at hydrogen ikke er aktuelt i norsk transport på 20 år. Med denne uttalelsen viser Hanisch at Enova har langt lavere ambisjoner enn EU.
EU-kommisjonens plan er at 5% av drivstoffet til veitrafikken skal komme fra hydrogen i 2020. Det vil si en andel hydrogendrevne biler på 10-20%, noe som bidrar til å fremme nødvendig teknologiutvikling og markedsstimulans.
Med slike holdninger i Enova – vårt nasjonale organ som skal fremme alternativ energi – vil Norge bli hengende etter i utviklingen mot en renere energikjede, samt risikere å gå glipp av verdiskapningen som ligger i introduksjon av nye energibærere.
— Ted Hanisch er ikke den vi har mest respekt for. En viktig jobb nå blir å få fjernet han eller få lagt ned Enova, sier Bellona-leder Frederic Hauge
Les også hva Ted Hanisch har sagt til Stavanger Aftenblad om at Hydrogen vil ikke spille noen rolle i transportsektoren før om minst 20 år.
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Bellona-stifter Frederic Hauge jubler over at Morrow Batteries får 1,5 milliarder kroner i statlige lån, slik de har bedt om. – Jeg er lettet og stol...
«En seier som kan koste oss dyrt», skriver Dagsavisens kommentator 5. desember, og antyder at SVs gjennomslag for å stoppe konsesjonsrunden på havbun...
«På bare ett år har det svenske batterieventyret gått fra drøm til mareritt», skriver Aftenposten 28. november. Men globalt vokser batterimarkedet i ...