Sjøsprøyt fra Offshore Norge
I føljetongen «oljebransjens hybris» kommer historien om havgruver høyt på listen.I DN 26. november pekte Bellona på risikoen for at havgru...
Nyheter
Publiseringsdato: 14. mai, 2003
Nyheter
PRESSEMELDING 13. 05. 2003
Hanisch uttrykte under et pressemøte i dag at hydrogen ikke er aktuelt i norsk transport på 20 år. Med denne uttalelsen viser Hanisch at Enova har langt lavere ambisjoner enn EU.
EU-kommisjonens plan er at 5% av drivstoffet til veitrafikken skal komme fra hydrogen i 2020. Det vil si en andel hydrogendrevne biler på 10-20%, noe som bidrar til å fremme nødvendig teknologiutvikling og markedsstimulans.
Med slike holdninger i Enova – vårt nasjonale organ som skal fremme alternativ energi – vil Norge bli hengende etter i utviklingen mot en renere energikjede, samt risikere å gå glipp av verdiskapningen som ligger i introduksjon av nye energibærere.
— Ted Hanisch er ikke den vi har mest respekt for. En viktig jobb nå blir å få fjernet han eller få lagt ned Enova, sier Bellona-leder Frederic Hauge
Les også hva Ted Hanisch har sagt til Stavanger Aftenblad om at Hydrogen vil ikke spille noen rolle i transportsektoren før om minst 20 år.
I føljetongen «oljebransjens hybris» kommer historien om havgruver høyt på listen.I DN 26. november pekte Bellona på risikoen for at havgru...
– Biomasse må behandles som den knappe naturressursen den er. Uten tydelig styring risikerer vi å undergrave både klima- og naturmål, sier seniorrådg...
– Oljebransjen har historisk produsert sin egen strøm, og det kan den fint fortsette med. Men utslippene må kuttes, og Melkøya-løsningen må styrkes b...
I går overleverte styringsgruppen for samfunnsoppdraget for bærekraftig fôr 20 tiltak som fiskeriminister Marianne Sivertsen Næss og landbruksministe...