
Norge bremsekloss i klimaforhandlinger
Norge har inntatt rollen som bremsekloss i forhandlingene om klimagassutslipp fra global skipsfart. Sammen med Kina, Brasil og andre land med lave kl...
Nyheter
Publiseringsdato: 25. oktober, 2000
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Utviklingen av elektriske biler har skutt fart i USA på grunn av Californiakravene. Det har gjort at det en en rekke modeller å velge mellom, og utvalget vil øke fremover mot år 2003 da Californiakravenes neste fase trår i kraft.
I listen under finner du bilder og noen sentrale parametre. Vil du vite mer klikker du på linkene.
Chrysler Voyager Epic
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 154 km
Maks. kjørelengde landevei: 144 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : 17 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 144 km
Maks. kjørelengde landevei: 128 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : 18 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Ni-MH eller Pb
Maks. kjørelengde by: 128 km
Maks. kjørelengde landevei: 115 km
Toppfart: 120 km/t
Akselrasjon 0-100 : ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
(se også 2001 modellen (bare for leasing))
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 153 km
Maks. kjørelengde landevei: 153 km
Toppfart: 112 km/t
Akselrasjon 0-100 : 14 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 75 km
Maks. kjørelengde landevei: 56 km
Toppfart: 120 km/t
Akselrasjon 0-100 : 14 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 126 km
Maks. kjørelengde landevei: 126 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : Ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 126 km
Maks. kjørelengde landevei: 126 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : Ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 160 km
Maks. kjørelengde landevei: 134 km
Toppfart: 136 km/t
Akselrasjon 0-100 : 18 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Li-ion
Maks. kjørelengde by: 192 km
Maks. kjørelengde landevei: 128 km
Toppfart: 120 km/t
Akselrasjon 0-100 : 13 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 96 km
Maks. kjørelengde landevei: 72 km
Toppfart: 72 km/t
Akselrasjon 0-100 : ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 64 km
Maks. kjørelengde landevei: — km
Toppfart: 72 km/t
Akselrasjon 0-100 : ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: NiCd
Maks. kjørelengde by: 170 km
Maks. kjørelengde landevei: 113 km
Toppfart: 112 km/t
Akselrasjon 0-100 : 29 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 92 km
Maks. kjørelengde landevei: 127 km
Toppfart: 112 km/t
Akselrasjon 0-100 : 29 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 200 km
Maks. kjørelengde landevei: 200 km
Toppfart: 125 km/t
Akselrasjon 0-100 : 19 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Norge har inntatt rollen som bremsekloss i forhandlingene om klimagassutslipp fra global skipsfart. Sammen med Kina, Brasil og andre land med lave kl...
– Nøtene er en betydelig del av oppdrettsanleggene. De holder fisken innenfor merdene samtidig som de sikrer god vannstrømning. Men en opphoping av m...
Onsdag 19. mars publiserte Verdens meteorologiske organisasjon (WMO) «State of the Global Climate 2024«. – Viser tydelig hvorfor klimapol...
– Dette er det mest spennende og innholdsrike semesteret gjennom hele bachelor løpet mitt. Det har absolutt gitt mersmak og er en bekreftelse på at j...