–En god begynnelse
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Nyheter
Publiseringsdato: 25. oktober, 2000
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Utviklingen av elektriske biler har skutt fart i USA på grunn av Californiakravene. Det har gjort at det en en rekke modeller å velge mellom, og utvalget vil øke fremover mot år 2003 da Californiakravenes neste fase trår i kraft.
I listen under finner du bilder og noen sentrale parametre. Vil du vite mer klikker du på linkene.
Chrysler Voyager Epic
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 154 km
Maks. kjørelengde landevei: 144 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : 17 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
CDodge Caravan Epic (DaimlerChrysler)
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 144 km
Maks. kjørelengde landevei: 128 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : 18 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Ford Ranger EV
Batteritype: Ni-MH eller Pb
Maks. kjørelengde by: 128 km
Maks. kjørelengde landevei: 115 km
Toppfart: 120 km/t
Akselrasjon 0-100 : ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
(se også 2001 modellen (bare for leasing))
Chevrolet S-10
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 153 km
Maks. kjørelengde landevei: 153 km
Toppfart: 112 km/t
Akselrasjon 0-100 : 14 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 75 km
Maks. kjørelengde landevei: 56 km
Toppfart: 120 km/t
Akselrasjon 0-100 : 14 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 126 km
Maks. kjørelengde landevei: 126 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : Ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 126 km
Maks. kjørelengde landevei: 126 km
Toppfart: 128 km/t
Akselrasjon 0-100 : Ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Honda EV Plus
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 160 km
Maks. kjørelengde landevei: 134 km
Toppfart: 136 km/t
Akselrasjon 0-100 : 18 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Nissan Altra EV
Batteritype: Li-ion
Maks. kjørelengde by: 192 km
Maks. kjørelengde landevei: 128 km
Toppfart: 120 km/t
Akselrasjon 0-100 : 13 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Solectria Flash
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 96 km
Maks. kjørelengde landevei: 72 km
Toppfart: 72 km/t
Akselrasjon 0-100 : ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Solelectra Citivan
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 64 km
Maks. kjørelengde landevei: — km
Toppfart: 72 km/t
Akselrasjon 0-100 : ikke oppgitt
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Solectria Force
Batteritype: NiCd
Maks. kjørelengde by: 170 km
Maks. kjørelengde landevei: 113 km
Toppfart: 112 km/t
Akselrasjon 0-100 : 29 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Batteritype: Pb
Maks. kjørelengde by: 92 km
Maks. kjørelengde landevei: 127 km
Toppfart: 112 km/t
Akselrasjon 0-100 : 29 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
Toyota RAV4 EV
Batteritype: Ni-MH
Maks. kjørelengde by: 200 km
Maks. kjørelengde landevei: 200 km
Toppfart: 125 km/t
Akselrasjon 0-100 : 19 sek
Kilde og mer informasjon inkl. priser og forhandlere: US Department of Energy
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Bellona-stifter Frederic Hauge jubler over at Morrow Batteries får 1,5 milliarder kroner i statlige lån, slik de har bedt om. – Jeg er lettet og stol...
«En seier som kan koste oss dyrt», skriver Dagsavisens kommentator 5. desember, og antyder at SVs gjennomslag for å stoppe konsesjonsrunden på havbun...
«På bare ett år har det svenske batterieventyret gått fra drøm til mareritt», skriver Aftenposten 28. november. Men globalt vokser batterimarkedet i ...