Stor interesse for skrogvask
For to år siden tok Bellona initiativ til etableringen av Clean Hull Initiative for å utvikle en ISO-standard om vask av skipsskrog. Nå nærmer den se...
Nyheter
Publiseringsdato: 4. september, 2003
Skrevet av: Hanne Bakke
Nyheter
I slutten av august vart verdas første taxibåt driven av hydrogen brenselceller sett på vatnet i Newport Beach, California. Dette markerte opninga på den 30 dagar lange test-perioden båten skal gå i trafikk i hamnebassenget i Newport Beach. Prosjektet har som mål å demonstrere bruksområda for brenselceller i båtar og anna utstyr ved større hamner. Allereie i 2000 starta planlegginga av å utstyre taxibåtar med hydrogen brenselceller.
Utvidar rekkevidda
Ein standard Duffy-Herreshoff 30 el-båt har fått installert eit hydrogen lagrings- og tilførselssystem saman med ein PEM brenselcellemotor. Protonbyttemembran (PEM) brenselceller til transportformål og mobil kraftforsyning er overlegen batterier og dei andre brenselcelletypene, først og fremst fordi PEM-benselcellene er lette og robuste.
–> Hydrogen lagrings- og tilførselssystemet på båten har ein kapasitet på 3kW og veg i underkant av 75 kg. Dette systemet leverer drivstoffet til dei fire 1,5 kW brenselscellene som er sett inn i staden dei vanlege batteria denne båttypen er utstyrt med. Brenselcellene gjer at båten aukar rekkevidda si, og gjer det mogeleg å lade batteria ombord frå brenselcella utan å måtte legge til kai for få straum. Med vanlege batteri må el-båten ladast etter 10 timar i bruk.
Taxibåten er 30 fot lang og kan frakte opp til 18 passasjerar. Test prosjektet er eit samarbeid mellom Millennium Cell, Seaworthy Systems, Duffy Electric Boat og Anuvu Inc. Finansieringa kjem frå The Commercial Deployment of Transportation Technologies.
For to år siden tok Bellona initiativ til etableringen av Clean Hull Initiative for å utvikle en ISO-standard om vask av skipsskrog. Nå nærmer den se...
– Tre år med svake budsjetter på klima og nå et fjerde fra regjeringen Støre. Igjen mangler det tiltak og midler som omstiller Norge i tråd med 2030-...
– Hvis Bellona ikke fantes, måtte vi ha funnet dere opp, sa generaldirektør for DG CLIMA i EU-kommisjonen, Kurt Vandenberghe, da han åpnet Bellonas C...
«Nå står de dårlige grønne nyhetene i kø» skriver Magnus Takvam på Altinget, men underspiller at grønn omstilling pågår for fullt utenfor Norge. Spør...