Oljebransjen snakker varmt om CO2-lagring, men prøver å unngå forpliktelser
I offentligheten snakker norske olje- og gasselskaper om hvor store planer de har for å lagre masse CO2 og redde klima. Mens de egentlig prøver å få ...
Nyheter
Publiseringsdato: 2. mars, 2001
Nyheter
Toyota viste frem bilen på det internasjonale brenselcellesymposiet i Tokyo. Bilen er en såkalt SUV, altså en stor bil. Den er bygget på Kluger V platformen og tar 5 passasjerer.
Hydrogenet er lagret i metallhydridtanker og gir bilen en rekkevidde på mer enn 30 mil mellom hver tanking. Brenselcellene gir 90kW mens elmotoren har en effekt på 109 Hk (80kW). Maksimalt dreiemoment er 260Nm mens toppfarten ligger over 150 km/t.
Det er ikke opplyst når man regner med ha bilen i salg, men Toyota har tidligere sagt at de skal være først på markedet. Testkjøring på vei vil starte til sommeren.
I offentligheten snakker norske olje- og gasselskaper om hvor store planer de har for å lagre masse CO2 og redde klima. Mens de egentlig prøver å få ...
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Bellona-stifter Frederic Hauge jubler over at Morrow Batteries får 1,5 milliarder kroner i statlige lån, slik de har bedt om. – Jeg er lettet og stol...
«En seier som kan koste oss dyrt», skriver Dagsavisens kommentator 5. desember, og antyder at SVs gjennomslag for å stoppe konsesjonsrunden på havbun...