Samfunnsoppdraget om bærekraftig fôr – fast track eller sneglefil?
Skal vi lykkes med å redusere utslippene fra fôret til dyrene i norsk matproduksjon, må vi legge til rette for industribygging i stor skala og for at...
Nyheter
Publiseringsdato: 2. mars, 2001
Nyheter
Toyota viste frem bilen på det internasjonale brenselcellesymposiet i Tokyo. Bilen er en såkalt SUV, altså en stor bil. Den er bygget på Kluger V platformen og tar 5 passasjerer.
Hydrogenet er lagret i metallhydridtanker og gir bilen en rekkevidde på mer enn 30 mil mellom hver tanking. Brenselcellene gir 90kW mens elmotoren har en effekt på 109 Hk (80kW). Maksimalt dreiemoment er 260Nm mens toppfarten ligger over 150 km/t.
Det er ikke opplyst når man regner med ha bilen i salg, men Toyota har tidligere sagt at de skal være først på markedet. Testkjøring på vei vil starte til sommeren.
Skal vi lykkes med å redusere utslippene fra fôret til dyrene i norsk matproduksjon, må vi legge til rette for industribygging i stor skala og for at...
– Kommunene forvalter arealplanene som er nøkkelen til å produsere mer mat fra havet, sa Bellonas Silje Båtsvik Risholm når Lerøy holdt sjømattreff f...
– I realiteten har vi en kommende havbruksmelding som tar utgangspunkt i en lakse-NOU. Det er hverken fremtidsrettet eller ambisiøst nok når det komm...
Bellona leverte fredag 6. september sine innspill til regjeringens varslede stortingsmelding om industri. Skal Norge nå klimamålene på en måte som...