
Politianmelder Institutt for energiteknikk for brudd på atomenergiloven
– Vi frykter at instituttet i Halden ikke har fulgt loven – og det går på atomsikkerheten løs. Da er det vårt ansvar å si ifra. Vi håper at en grundi...
Nyheter
Publiseringsdato: 8. april, 2003
Skrevet av: Glenn Hansen
Nyheter
– Det ville blitt et gjennombrudd hvis vi lyktes med å få så mange biler på veien i 2010, sier Thomas Weber, sjef for DaimlerChryslers forskning og utviklings avdeling, til FuelCell Today. Selskapet kommer til å investere en milliard euro, i underkant av åtte milliarder norske kroner i brenselcelle-teknologi.
En halv million eksosfrie brenselscelle-biler vil si rundt en prosent av alle nye biler som blir registrert hvert år. Weber mener et større samarbeid mellom bilprodusentene er nødvendig. Han etterlyser også forbedringer i vanlige forbrenningsmotorer for å redusere bruken av brennstoff og dermed også utslipp av CO2.
Ifølge Weber har DaimlerChrystler med seks milliarder årlig, det høyeste FoU budsjettet av alle tyske bilprodusenter.
– Vi frykter at instituttet i Halden ikke har fulgt loven – og det går på atomsikkerheten løs. Da er det vårt ansvar å si ifra. Vi håper at en grundi...
Stortinget har nå en historisk mulighet til å realisere CCS på Melkøya. Bellona frykter likevel det bare blir et “nei til elektrifisering”, og at kli...
Bellona håper forskerne som forgjeves har varslet om Europas største naturkrise rett utenfor Nord-Norges kyst vil bli lyttet til. I nord har 80 milli...
– Støre viser lederskap for å få igjennom de tre EU-direktivene – noe annet vil være knefall for desinformasjon og skadelig for vårt forhold til EU. ...