
Skal samarbeide for å utvikle grønne batterier
Batterier er en av de viktigste driverne for det grønne skiftet, men er energikrevende og kan gi store utslipp. Miljøstiftelsen Bellona og Morrow Bat...
Nyheter
Publiseringsdato: 6. mars, 2005
Skrevet av: Marius Dalen
Nyheter
Fjord Champion:
På grunn av høy varme etter brannen som startet fredag kveld har det frem til nå vært umulig å gå ombord på Fjord Champion. Nå har imidlertid Kystvakten funnet det forsvarlig å bordre skipet. Frederic Hauge var med for å inspisere situasjonen.
Tidligere I dag ble det meldt at Fjord Champion tok inn vann, 150 tonn tonn i timen. Dette førte til at skipet sank med en hastighet på 5 cm i timen. Situasjonen er nå bedret og styrbord side av havaristen er hevet med 1 meter. Lensingen av vann pågår fortsatt.
Havaristen er fortsatt under slep ved Vassøy lykt. Skipet slepes mot rolig farvann hvor det vil være mulig å sette igang nødlossing av olje. Skipet inneholder 746 tonn med bunkerolje og 83 tonn med diesel.
Bellona følger saken videre og kommer tilbake med mer.
Batterier er en av de viktigste driverne for det grønne skiftet, men er energikrevende og kan gi store utslipp. Miljøstiftelsen Bellona og Morrow Bat...
– Dette er fullstendig anti-vitenskapelig og knusende for Norges omdømme som miljønasjon, sier Martin Sveinssønn Melvær i Bellona i en kommetar til a...
FNs Klimatoppmøte – COP28 i Dubai er i gang og vi er på plass med Bellona-paviljongen i Blue Zone. Se Bellonas COP-program her. Bellonas...
– Det er med stor glede jeg kan informere om at Stein Lier-Hansen – nåværende administrerende direktør i Norsk Industri – vil bli engasjert av Bellon...