Samfunnsoppdraget om bærekraftig fôr – fast track eller sneglefil?
Skal vi lykkes med å redusere utslippene fra fôret til dyrene i norsk matproduksjon, må vi legge til rette for industribygging i stor skala og for at...
Nyheter
Publiseringsdato: 6. mars, 2005
Skrevet av: Marius Dalen
Nyheter
Fjord Champion:
På grunn av høy varme etter brannen som startet fredag kveld har det frem til nå vært umulig å gå ombord på Fjord Champion. Nå har imidlertid Kystvakten funnet det forsvarlig å bordre skipet. Frederic Hauge var med for å inspisere situasjonen.
Tidligere I dag ble det meldt at Fjord Champion tok inn vann, 150 tonn tonn i timen. Dette førte til at skipet sank med en hastighet på 5 cm i timen. Situasjonen er nå bedret og styrbord side av havaristen er hevet med 1 meter. Lensingen av vann pågår fortsatt.
Havaristen er fortsatt under slep ved Vassøy lykt. Skipet slepes mot rolig farvann hvor det vil være mulig å sette igang nødlossing av olje. Skipet inneholder 746 tonn med bunkerolje og 83 tonn med diesel.
Bellona følger saken videre og kommer tilbake med mer.
Skal vi lykkes med å redusere utslippene fra fôret til dyrene i norsk matproduksjon, må vi legge til rette for industribygging i stor skala og for at...
– Kommunene forvalter arealplanene som er nøkkelen til å produsere mer mat fra havet, sa Bellonas Silje Båtsvik Risholm når Lerøy holdt sjømattreff f...
– I realiteten har vi en kommende havbruksmelding som tar utgangspunkt i en lakse-NOU. Det er hverken fremtidsrettet eller ambisiøst nok når det komm...
Bellona leverte fredag 6. september sine innspill til regjeringens varslede stortingsmelding om industri. Skal Norge nå klimamålene på en måte som...