Noen vil kunne ta Oljefondet
Denne kronikken av Jon Schultz, juridisk rådgiver/advokat i Bellona, ble først publisert i Dagens Næringsliv. Den internasjonale domstolen (ICJ) h...
Nyheter
Publiseringsdato: 25. juli, 2002
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Det er Hamburgische Electricitäts-Werke AG som har bestillt stasjonen til CUTE-prosjektet. CUTE-prosjektet vil teste 30 busser i 10 ulike byer i Europa, deriblant Hamburg. Prosjektet støttes av EU og det er Daimler-Chrysler som skal levere bussene.
Av de nordiske landene er Reykjavik og Stockholm med. Hydro Electrolysers skal også levere fyllestasjonen til Reykjavik. Denne er planlagt ferdig i tredje kvartal 2003, mens stasjonen i Hamburg er planlagt å stå ferdig allerede i april neste år.
Hydro Elektrolysers har lang erfaring med elektrolyse og har levert nær 500 elektrolyseanlegg over hele verden og til mange ulike bruksområder.
Se link lenger ned på siden for nærmere teknisk beskrivelse.
Denne kronikken av Jon Schultz, juridisk rådgiver/advokat i Bellona, ble først publisert i Dagens Næringsliv. Den internasjonale domstolen (ICJ) h...
– Vi må bevare null-avskogingsløftet, men sikre en modell som fungerer for alle parter, sa André Nassar, president i den brasilianske olje- og soyafo...
Amund Vik argumenterer i Altinget den 28. oktober for at Norge bør åpne for gruvedrift på havbunnen for å redusere avhengigheten av Kina. Det er en f...
I går var Bellonas marinbiolog Jessica Hough på NRK Dagsnytt 18 og diskuterte regjeringens statsbudsjettforslag på 18 millioner til nitrogrenrensing ...