–En god begynnelse
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Nyheter
Publiseringsdato: 21. juni, 2000
Nyheter
Brenselcellebilen kommer i 2004
Brenselcellebilene slipper kun ut vann dersom de bruker hydrogen som drivstoff. Bileksosens bidrag til drivhuseffekten, sur nedbør, bakkenær ozon og dårlig luftkvalitet vil kunne elimineres helt. Det betyr at en betydelig del av miljøproblemene med biltrafikk vil være løst.
De første 30 brenselcellebussene skal fordeles på 10 byer. Mange byer vil ha bussene og Oslo er en av dem.
Hvor de første personbilene skal selges, ville ikke DaimlerChrysler si noe om.
Også flere andre bilfabrikanter vil begynne å selge sine brenselcellemodeller rundt 2004.
Ballard Power Systems skal levere brenselcellene, og firmaets aksjer gjorde et hopp på 14% dagen etter DaimlerChrysler bekreftet tidsplanen. Også andre selskaper som leverer brenselceller har økende tiltro i markedet.
Kilde REUTERS
– Bellona applauderer at regjeringen nå tør å sette tydelige krav for dødelighet i oppdrettsnæringen. Dødeligheten har vært altfor høy altfor lenge, ...
Bellona-stifter Frederic Hauge jubler over at Morrow Batteries får 1,5 milliarder kroner i statlige lån, slik de har bedt om. – Jeg er lettet og stol...
«En seier som kan koste oss dyrt», skriver Dagsavisens kommentator 5. desember, og antyder at SVs gjennomslag for å stoppe konsesjonsrunden på havbun...
«På bare ett år har det svenske batterieventyret gått fra drøm til mareritt», skriver Aftenposten 28. november. Men globalt vokser batterimarkedet i ...