Biokarbon er en klimaløsning
Bellona samarbeider med norsk ferrolegeringsindustri for å utvikle biokarbon som klimaløsning. Bare det å fase inn biokarbon i tre norske bedrifter v...
Nyheter
Publiseringsdato: 21. juni, 2000
Nyheter
Brenselcellebilen kommer i 2004
Brenselcellebilene slipper kun ut vann dersom de bruker hydrogen som drivstoff. Bileksosens bidrag til drivhuseffekten, sur nedbør, bakkenær ozon og dårlig luftkvalitet vil kunne elimineres helt. Det betyr at en betydelig del av miljøproblemene med biltrafikk vil være løst.
De første 30 brenselcellebussene skal fordeles på 10 byer. Mange byer vil ha bussene og Oslo er en av dem.
Hvor de første personbilene skal selges, ville ikke DaimlerChrysler si noe om.
Også flere andre bilfabrikanter vil begynne å selge sine brenselcellemodeller rundt 2004.
Ballard Power Systems skal levere brenselcellene, og firmaets aksjer gjorde et hopp på 14% dagen etter DaimlerChrysler bekreftet tidsplanen. Også andre selskaper som leverer brenselceller har økende tiltro i markedet.
Kilde REUTERS
Bellona samarbeider med norsk ferrolegeringsindustri for å utvikle biokarbon som klimaløsning. Bare det å fase inn biokarbon i tre norske bedrifter v...
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Gruvedrift på havbunnen er redningen fra kinesisk verdensmonopol, sa statsministeren på One Ocean Week. I beste fall har han blitt lurt av selskaper ...
Høyre, Venstre og Krf har fremmet et representantforslag til Stortinget om mer landbasert mineralutvinning og sirkulærøkonomi. Bellona er positive ti...