Samfunnsoppdraget om bærekraftig fôr – fast track eller sneglefil?
Skal vi lykkes med å redusere utslippene fra fôret til dyrene i norsk matproduksjon, må vi legge til rette for industribygging i stor skala og for at...
Nyheter
Publiseringsdato: 25. juli, 2002
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Det er Hamburgische Electricitäts-Werke AG som har bestillt stasjonen til CUTE-prosjektet. CUTE-prosjektet vil teste 30 busser i 10 ulike byer i Europa, deriblant Hamburg. Prosjektet støttes av EU og det er Daimler-Chrysler som skal levere bussene.
Av de nordiske landene er Reykjavik og Stockholm med. Hydro Electrolysers skal også levere fyllestasjonen til Reykjavik. Denne er planlagt ferdig i tredje kvartal 2003, mens stasjonen i Hamburg er planlagt å stå ferdig allerede i april neste år.
Hydro Elektrolysers har lang erfaring med elektrolyse og har levert nær 500 elektrolyseanlegg over hele verden og til mange ulike bruksområder.
Se link lenger ned på siden for nærmere teknisk beskrivelse.
Skal vi lykkes med å redusere utslippene fra fôret til dyrene i norsk matproduksjon, må vi legge til rette for industribygging i stor skala og for at...
– Kommunene forvalter arealplanene som er nøkkelen til å produsere mer mat fra havet, sa Bellonas Silje Båtsvik Risholm når Lerøy holdt sjømattreff f...
– I realiteten har vi en kommende havbruksmelding som tar utgangspunkt i en lakse-NOU. Det er hverken fremtidsrettet eller ambisiøst nok når det komm...
Bellona leverte fredag 6. september sine innspill til regjeringens varslede stortingsmelding om industri. Skal Norge nå klimamålene på en måte som...