
Ja til karbonfangst på Melkøya
Stortinget har nå en historisk mulighet til å realisere CCS på Melkøya. Bellona frykter likevel det bare blir et “nei til elektrifisering”, og at kli...
Nyheter
Publiseringsdato: 25. juli, 2002
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Det er Hamburgische Electricitäts-Werke AG som har bestillt stasjonen til CUTE-prosjektet. CUTE-prosjektet vil teste 30 busser i 10 ulike byer i Europa, deriblant Hamburg. Prosjektet støttes av EU og det er Daimler-Chrysler som skal levere bussene.
Av de nordiske landene er Reykjavik og Stockholm med. Hydro Electrolysers skal også levere fyllestasjonen til Reykjavik. Denne er planlagt ferdig i tredje kvartal 2003, mens stasjonen i Hamburg er planlagt å stå ferdig allerede i april neste år.
Hydro Elektrolysers har lang erfaring med elektrolyse og har levert nær 500 elektrolyseanlegg over hele verden og til mange ulike bruksområder.
Se link lenger ned på siden for nærmere teknisk beskrivelse.
Stortinget har nå en historisk mulighet til å realisere CCS på Melkøya. Bellona frykter likevel det bare blir et “nei til elektrifisering”, og at kli...
Bellona håper forskerne som forgjeves har varslet om Europas største naturkrise rett utenfor Nord-Norges kyst vil bli lyttet til. I nord har 80 milli...
– Støre viser lederskap for å få igjennom de tre EU-direktivene – noe annet vil være knefall for desinformasjon og skadelig for vårt forhold til EU. ...
Det stormer i kommentarfeltene etter at Bellona-stifter Frederic Hauge møtte Motvinds Eivind Salen på NRKs Debatten i går kveld. I debatten, som h...