Er det bedre å «bruke opp» fossilbilen enn å kjøpe ny elbil?
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Nyheter
Publiseringsdato: 25. juli, 2002
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
Det er Hamburgische Electricitäts-Werke AG som har bestillt stasjonen til CUTE-prosjektet. CUTE-prosjektet vil teste 30 busser i 10 ulike byer i Europa, deriblant Hamburg. Prosjektet støttes av EU og det er Daimler-Chrysler som skal levere bussene.
Av de nordiske landene er Reykjavik og Stockholm med. Hydro Electrolysers skal også levere fyllestasjonen til Reykjavik. Denne er planlagt ferdig i tredje kvartal 2003, mens stasjonen i Hamburg er planlagt å stå ferdig allerede i april neste år.
Hydro Elektrolysers har lang erfaring med elektrolyse og har levert nær 500 elektrolyseanlegg over hele verden og til mange ulike bruksområder.
Se link lenger ned på siden for nærmere teknisk beskrivelse.
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Gruvedrift på havbunnen er redningen fra kinesisk verdensmonopol, sa statsministeren på One Ocean Week. I beste fall har han blitt lurt av selskaper ...
Høyre, Venstre og Krf har fremmet et representantforslag til Stortinget om mer landbasert mineralutvinning og sirkulærøkonomi. Bellona er positive ti...
Enova deler for første gang ut penger til bruk av fanget CO2, noe Bellona mener er helt feil prioritering. Lagring av CO2 er det absolutt viktigst...