Er det bedre å «bruke opp» fossilbilen enn å kjøpe ny elbil?
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Nyheter
Publiseringsdato: 21. mars, 2003
Skrevet av: Hanne Bakke
Nyheter
Japan har fått sin første hydrogenfyllestasjon i Yokohama, melder Fuel Cell Today. Stasjonen er den første av totalt fem som blir satt opp i et samarbeidsprosjekt mellom regjeringen og private selskaper. Stasjonene skal brukes av bilprodusenter som tester brenselcellebiler i landet. Fram til 2004 skal slike testbiler trafikkere offentlige veier i Japan.
Stasjonen åpnet dagen etter at det ble klart at DaimlerChrysler skal levere 10 brenselcellebiler til Japan i løpet av 2003 og 2004. Japanske myndigheter håper at et lite antall prototype fyllestasjoner vil føre til et større kommersielt nettverk av stasjoner, og har uttalt at de håper å få 5 millioner brenselcellebiler på japanske veier innen 2020.
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Gruvedrift på havbunnen er redningen fra kinesisk verdensmonopol, sa statsministeren på One Ocean Week. I beste fall har han blitt lurt av selskaper ...
Høyre, Venstre og Krf har fremmet et representantforslag til Stortinget om mer landbasert mineralutvinning og sirkulærøkonomi. Bellona er positive ti...
Enova deler for første gang ut penger til bruk av fanget CO2, noe Bellona mener er helt feil prioritering. Lagring av CO2 er det absolutt viktigst...