Sjøsprøyt fra Offshore Norge
I føljetongen «oljebransjens hybris» kommer historien om havgruver høyt på listen.I DN 26. november pekte Bellona på risikoen for at havgru...
Nyheter
Publiseringsdato: 10. oktober, 2003
Skrevet av: Sondre Grinna
Nyheter
En av fordelene med brenselcellebilene er at bare produserer vann som avfallsstoff. Men for store deler av verden inkludert Norge og Japan, gir dette også et problem. Man risikerer at brenselcellene fryser i stykker. Aftenposten gjengir i dag en artikkel fra AP om at en forbedret modell av Hondas hydrogenbil nå skal virke i minus 20 grader.
Bellona har ikke lykkes å bekrefte meldingen og vi tar derfor ikke gleden på forskudd. At bilen virker i minus 20 grader behøver ikke bety at den kan parkeres i minusgrader, hvilket jo er det praktiske problemet.
Bilen skal ha blitt presentert på fredag og skal være betydelig billigere i produksjon enn den forrige. Den skal nå klare 40 mil på en tank mot 36 mil tidligere, og oppstartstiden for hydrogensystemet skal være minimal.
Bellona Web kommer tilbake til saken når vi vet mer.
I føljetongen «oljebransjens hybris» kommer historien om havgruver høyt på listen.I DN 26. november pekte Bellona på risikoen for at havgru...
– Biomasse må behandles som den knappe naturressursen den er. Uten tydelig styring risikerer vi å undergrave både klima- og naturmål, sier seniorrådg...
– Oljebransjen har historisk produsert sin egen strøm, og det kan den fint fortsette med. Men utslippene må kuttes, og Melkøya-løsningen må styrkes b...
I går overleverte styringsgruppen for samfunnsoppdraget for bærekraftig fôr 20 tiltak som fiskeriminister Marianne Sivertsen Næss og landbruksministe...