Bellona etablerer senter i Lofoten
I dag lanserer Miljøstiftelsen Bellona etableringen av Senter for Marin Restaurering i Kabelvåg, Lofoten. Samtidig signeres samarbeidsavtaler tilknyt...
Nyheter
Publiseringsdato: 14. august, 2001
Nyheter
På denne siden behandler vi arealbruk i by.
I byer bor mange mennesker på et begrenset areal, noe som fører til tett trafikk. Det finnes grenser for hvor mye trafikk det er mulig for en vei å bære før det oppstår køer. Det er heller ikke gitt at vi lenger vil prioritere veiutbygging i byene. Med den økende trafikken har vi derfor et problem med trafikkavviklingen. Grafen nedenfor viser beregninger av hvor mye areal de forskjellige transportformene krever. Som vi ser er det fornuftig å ha et godt kollektivtransportsystem i by. I tillegg til transportmidlene i tabellen er også gange og sykling arealbesparende transportformer. Bildeling er araelbesparende med tanke på parkeringsareal.
I dag lanserer Miljøstiftelsen Bellona etableringen av Senter for Marin Restaurering i Kabelvåg, Lofoten. Samtidig signeres samarbeidsavtaler tilknyt...
«Nå står de dårlige grønne nyhetene i kø» skriver Magnus Takvam på Altinget, men underspiller at grønn omstilling pågår for fullt utenfor Norge. Spør...
– Hvorfor ikke servere kyllingavskjær til laksen? Det gjøres for eksempel i Chile, som også er store på fiskeoppdrett. Vi trenger nye råvarer til nor...
I anledning Bellonas 30-årsjubileum i Brussel, arrangerer vi vår første Bellona Climate Action Conference. Konferansen starter med key note av Kurt V...