Er det bedre å «bruke opp» fossilbilen enn å kjøpe ny elbil?
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Nyheter
Publiseringsdato: 7. september, 2005
Skrevet av: Helle Veiersted
Nyheter
Fra og med 7. september trer Bellona inn i styringsgruppen i HyNors Stavanger-prosjekt.
– Med mangeårig erfaring og kompetanse fra hydrogenarbeid har vi valgt å gå inn i prosjektet. Vi ser på Stavanger-regionen, med sin årelange status som olje- og energihovedstad, som en viktig arena for næringsutvikling innen ny og miljøvennlig energiteknologi. Derfor ønsker vi å være en positiv drivkraft i arbeidet fremover, uttaler Isak Oksvold, hydrogenansvarlig i Bellona.
Bellona har flere års erfaring med hydrogen blant annet fra Bellonas hydrogenbilprosjekt. Gjennom dette prosjektet er Nordens første hydrogendrevne bil blitt godkjent og registrert i Norge.
– Vi er glade for at Bellona nå blir med oss og topper laget i Stavanger, sier prosjektleder for HyNor Stavanger, Jostein Pettersen. – Vi føler oss sikre på at Bellona vil bidra med verdifulle erfaringer og kompetanse inn i prosjektet, legger han til.
Det har blitt populært å hevde at det er bedre for klimaet å bruke opp en gammel fossilbil enn å vrake den til fordel for å kjøpe en ny elbil. Men er...
Gruvedrift på havbunnen er redningen fra kinesisk verdensmonopol, sa statsministeren på One Ocean Week. I beste fall har han blitt lurt av selskaper ...
Høyre, Venstre og Krf har fremmet et representantforslag til Stortinget om mer landbasert mineralutvinning og sirkulærøkonomi. Bellona er positive ti...
Enova deler for første gang ut penger til bruk av fanget CO2, noe Bellona mener er helt feil prioritering. Lagring av CO2 er det absolutt viktigst...