
–Norge kan gjøre mer
– Det er godt mulig å gjøre mer nasjonalt enn regjeringen foreslår i Klimameldingen. Det som må til er en kraftfull satsing på karbonfangst og -lagri...
Nyheter
Publiseringsdato: 11. mars, 2003
Skrevet av: Hanne Bakke
Nyheter
Dei nye bussane blir drivne av brenselsceller, i motsetnad til dei eksisterande som har forbrenningsmotorar. Alle bussane vi ha lagringssylindarar for hydrogen på taket.
Bussane blir levert frå MAN Nutzfahrzeuge, medan lagringsylindarar og det øvrige lagringssystemet blir levert av Dyntek Europe. Dagens bussar har no gått 300.000 km sidan midten av 1999.
– Det er godt mulig å gjøre mer nasjonalt enn regjeringen foreslår i Klimameldingen. Det som må til er en kraftfull satsing på karbonfangst og -lagri...
– Mest sannsynlig blir det nå enten kraftskvis i Finnmark eller ingen utslippskutt på Melkøya, sier Olav Øye, seniorrådgiver for klima og industri i ...
Denne kronikken av Bellonas Jessica Hough, rådgiver marinbiologi og Alexander Ugland, prosjektleder bioøkonomi, ble først publisert i Akershus Amstid...
Rene skipsskrog og utslippskutt fra skipsfarten stod på agendaen da medlemslandene i FNs sjøfartsorgan IMO møttes i London i forrige uke. Bellona gle...